den 15 juni 2022
Det Kalifornienbaserade leksaksföretaget Mattel Inc. publicerade nyligen 2021 Citizen Report vilken fastställer företagets ESG-mål
Det Kalifornienbaserade leksaksföretaget Mattel Inc. publicerade nyligen 2021 Citizen Report, vilken fastställer företagets ESG-mål och dess strategi för de kommande åren, organiserad i tre nyckelområden:
Dessa tre pelare i Mattels ESG-strategi sammanfattar företagets uppdrag och syfte att bli mer hållbara, rättvisa och inkluderande för att uppnå sina ESG-mål.
Enligt Citizen Report är ett av företagets mål att minska användandet av plastförpackningar med 25% per produkt. För att åstadkomma detta planerar Mattel att ändra sin förpackningsstrategi och eliminera material som plastpåsar och plastfilm för fönster. Företaget ämnar uppnå detta till år 2030.
Förutom att reducera användandet av plastförpackningar har Mattel vidtagit följande strategier för en mer hållbar framtid:
▪ Lanserade och etablerade programmet Mattel Playback som uppmuntrar återvinning och återanvändning av gamla leksaker
▪ Förbättrade s.k. waste diversion rate till 79% år 2021
▪ Erhöll sju priser för god arbetsmiljö 2021, inklusive Forbes World's World's Best Employers of 2021.
Leksaksföretaget Mattel lovar minska användande av plastförpackningar med 25% till år 2030, enligt The Citizen Report
/Default.aspx?ID=6476&newsid=930&Action=1&M=NewsV2&PID=40457